سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرگویی، حکیم را می لغزاند و بردبار را ملول می کند، پس پرگویی مکن که به ستوه آوری و کوتاهی مکن که خوار گردی . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 92 مهر 26 , ساعت 5:46 عصر

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

 آزادی بود تو حد این عکس‌ها!
شماها سنتون کفاف نمی‌ده به اون روزها... رییس جمهور که میومد یک دانشگاهی برای ورود به جلسه نیاز به دعوتنامه نبود... آزادی بود تو حد این عکس‌ها...

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها با حضور حسن روحانی در روز دوشنبه 22 مهر در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

برگزاری این مراسم بدون حاشیه نبود از مهمان‌هایی (کارمندان دانشگاه، دانشجویانی از سایر دانشگاه‌ها، دانشجویان یک تشکل خاص و افرادی که اصلا دانشجو و دانشگاهی نبودند) که به صورت مدیریت شده در داخل سالن حضور داشتند تا فضای امنیتی دانشگاه در روز برگزاری مراسم.

 

همین حاشیه‌های روزهای گذشته به یکی از سوژه های فعالین فضای مجازی در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

 

 صادق فرامرزی، یکی از فعالین فضای مجازی با قرار دادن عکس زیر در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: 


«شماها سنتون کفاف نمی ده به اون روزها... رییس جمهور که میومد یک دانشگاهی برای ورود به جلسه نیاز به دعوتنامه نبود... 


آزادی بود تو حد این عکسها... یادش بخیر!»

 آزادی در زمان احمدی نژاد

عکس مربوط به اولین حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه به عنوان رئیس جمهور است، دیداری که به مناسبت 16 آذر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و حضور برای تمامی دانشجویان آزاد بود. 

 

پس از این حضور و نوع رفتاری که احمدی نژاد و هوادارانش با مخالفین او انجام دادند مورد توجه بیشتر رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت.

 

روزنامه "سیاتل تایمز" نوشت: زمانی که محمود احمدی نژاد مشغول سخنرانی بود، گروهی از دانشجویان حاضر در سالن از جا بلند شدند و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

این روزنامه افزود: مخالفان دولت احمدی نژاد با حمل پلاکاردهایی که شعار ضد دولت روی آنها نوشته شده بود، عکس های او را نیز آتش زدند.

سیاتل تایمز تصریح کرد: شعارهای ضد احمدی نژاد  چند دقیقه فضای جلسه را بر هم زد اما جالب اینجاست که هواداران رییس جمهور ایران نیز با سردادن شعارهایی از فرد مورد علاقه شان حمایت کردند.

این روزنامه آمریکایی افزود: نکته حایز اهمیت اینجاست که رییس جمهور ایران در نامه اخیر خود، هیچگونه ناراحتی از خود بروز نداده و از همه مهم تر اینکه هیچ یک از دانشجویان ناراضی هم دستگیر نشده اند.

روزنامه مذکور در بخش دیگری از مقاله خود آورده است: معمولا در مواردی مشابه در کشورهای دیگر، حادثه سازان را از جلسه خارج می کنند و اگر آنها مقاومت کنند، برخورد فیزیکی به عنوان چاره کار انتخاب می شود، اما درگیری دانشگاه امیرکبیر به این وضع دچار نشد.

منبع:http://www.snn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=268553&Sgr=3

خبرگذاری دانشجو



لیست کل یادداشت های این وبلاگ