سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 92 خرداد 20 , ساعت 10:4 عصر

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

آقایون کاندیدا! سلام علیکم

قابل توجه آقایون کاندیدایی که اهل زمان بندی جهت حل مشکلات اقتصادی هستند!

بعضی از آقایون وعده داده اند که در عرض سه ماه یا 100 روز یا 6ماه و... مشکلات اقتصادی را حل خواهند کرد.

اولا ظاهرا این آقایون از باقی مشکلات کشور غافل هستند که فقط تمرکز کرده اند روی مشکلات اقتصادی و انتظار دارند در این مدت کوتاه مشکلات را حل کنند، چون یک رئیس جمهور کلی دغدغه دیگر در مملکت داری دارد که نمی تواند 100 روز فقط روی اقتصاد متمرکز شود!

ثانیا! محض اطلاع آقایون باید عرضه بدارم! که رئیس جمهور بعد از انتخاب، حدود 100 روز طول می کشد تا اعضای کابینه و وزرایش را انتخاب و از مجلس رأی اعتماد بگیرد! این چگونه است که تا 100 روز بعد انتخابات می خواهد مشکلات اقتصادی مملکت را رفع و رجوع کند!

نکند می خواهید بدون وزرایتان و تک و تنها تمام کارها را انجام بدهید!

چه نیکو فرمودند مقام عظمای ولایت که:

رابعاً باید تهذیب اخلاقى داشته باشد؛ نپرداختن به حواشى. اینها چیزهاى لازمى است. بنده توصیه‌ام به همه‌ى دولتها همیشه همین بوده است. میدانید من از دولتها و از رؤساى جمهور در طول این سالهاى متمادى همواره حمایت کردم؛ توصیه هم کردم، در موارد متعدد و زیادى از آنها توضیح هم خواستم. تکیه این بوده است که براى مردم هزینه درست نکنند، مشکل درست نکنند، دغدغهآفرینى نکنند، مردم را دچار تشویش و نگرانى نکنند؛ البته وعده‌ى بیخود و بى‌مبنا هم ندهند، درِ باغ سبزهاى بى‌منطق هم باز نکنند؛ منطقى، معقول، منطبق با واقعیت و با توکل به خداى متعال حرکت را پیش ببرند؛ ان‌شاءاللَّه در آینده  هم باید همین جور باشد.[1]



[1]. بیانات در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور7 /02/1392


یکشنبه 92 خرداد 12 , ساعت 8:12 عصر

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

مقدم بودن پیشرفت بر عدالت

گفتمان دکتر قالیباف: بنده اگر رئیس دولت شدم می خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور، چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت در واقع توزیع فقر است.

گفتمان امام خامنه ای: بعضی‏ها می‏گویند عدالت یعنی توزیع فقر! نخیر! کسانی‌که بحث عدالت می‏کنند، به هیچ وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلکه توزیع عادلانه امکانات موجود است. آنهایی که می‏گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم می‏شود، ثروت باشد. (در جمع هیأت دولت در 8 شهریور 84)

نتیجه به قلم حاج آقای محمد عابدینی:

اشاره ی مقام معظم رهبری در آن سال به تفکر آقای هاشمی رفسنجانی بود که توسعه و پیشرفت را بر عدالت مقدم می دانستند. درست در زمانی که دکتر احمدی نژاد با گفتمانی کاملا متفاوت نظر و رای مردم را به سمت خود جلب نموده بودند. به جرات می توان گفت گفتمان اقتصادی دکتر قالیباف مشابه گفتمان آقای هاشمی است.

گفتمان قالیباف!


یکشنبه 92 خرداد 12 , ساعت 4:41 عصر

به نام آفریدگار مهر

مقام معظم رهبری:

دنیای اسلام باید یکپارچه در مقابل تجاوز استکباری آمریکا و متحدانش بایستد و بداند که جز ایستادگی برای رفع شر این شرارت مجسم یعنی آمریکا و استکبار هیچ راه دیگری وجود ندارد و هیچ کوتاه آمدنی و هیچ عقب نشینی اشتهای سیری ناپذیر مستکبران را اشباع نمی کند. این ها جز به تسلط مطلق بر دنیای اسلام و منطقه خاورمیانه به هیچ چیز دیگری قانع نیستند.   83/6/23

حسن روحانی:

در حال حاضر، رابطه ایران و آمریکا خصمانه است، آمریکا به هر بهانه ای به ایران فشار می آورد و در این رابطه کشورهای دیگر را هم تشویق می کند. ادامه این روند برای ایران، آمریکا و منطقه میسر نیست.

محمد باقر قالیباف:

سال 86 در مرکز مطالعات خاورمیانه این نکته را مطرح کردم که به جای تعریف رابطه مان با آمریکا در قالب تقابل صرف! یا تعامل صرف باید به سوی رقابت با این کشور برای تأمین منافع مان حرکت کنیم.

علی اکبر ولایتی:

با مدیریت درست می توان روابط خارجی را حل کرد. دلیلی ندارد با همه دنیا بد باشیم!

دکتر جلیلی:

اینکه 6 قدرت جهان تمام ظرفیت خودشان را به کار می‌گیرد و اختلافاتشان را کنار می‌گذارند و در برابر یک کشور متحد می‌شوند، به این علت است که یک قدرت جدید ظهور کرده که خلاف اراده آنها حرکت می‌کند.

و اما حرف آخر:

این در حالی ست که نظر امام«رحمه الله علیه» و مقام عظمای ولایت بر دشمنی صرف آمریکا با ملت ایران است و در مقابل دشمن قسم خورده باید استوار ایستاد نه اینکه برای بدست آوردن منافعی کوتاه مدت عقب کشید و مرحله به مرحله انقلاب را تقدیم آنان کرد.

حالا قضاوت با شما!


جمعه 92 خرداد 10 , ساعت 8:23 عصر

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

مقام معظم رهبری حفظه الله:

یکی از مظاهر دفاع از عزت همین مسئله انرژی هسته ای است. مسئله انرژی هسته ای برای ما فقط این نبود که ما می خواستیم یک فناوری داشته باشیم، دیگران می خواستند ما نداشته باشیم. این فقط بخشی از قضیه است.

بخش دیگر قضیه این بود که قدرت های متجاوز، زورگو و اقمار بی ارزش آن ها می خواستند حرف خودشان را در این زمینه بر ملت ایران تحمیل کنند. خب ملت ایران، دولت شما در مقابل این زورگویی و این تحمیل طلبی ایستادید.

 

حسن روحانی:

اگر روزی مسئولیت در ریاست جمهوری را بر عهده بگیرم حتما روند هسته ای را تغییر می دهم یعنی می توانیم استراتژی بهتری را انتخاب کنیم! که حقوق مسلم ما حفظ شود!

 

سوال!

باید از آقای روحانی پرسید اگر روزی حق مسلم هسته ای و حق مسلم آرامش و رفاه رو در روی هم قرار گرفتند کدام را انتخاب خواهند کرد؟ آیا همین دوران اصلاحات دوباره سازش خواهند کرد؟

آیا آقای حسن روحانی که آمریکا را کدخدای دنیا می داند و معتقد است که با این کدخدا باید تعامل کرد، راهی جز سازش را انتخاب خواهد کرد؟!


جمعه 92 خرداد 10 , ساعت 1:15 صبح

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

برایش مهم بود مثل خیلی دیگر از آدمهای دیگر!

سعی می کرد صحبت های کاندیداها را تا حد امکان گوش کند؛ اما دیگر داشت برایش خسته کننده می شد!

دیگر حرفها خیلی تکراری شده بود، یعنی شده بود از جنس نقد دولت دهم و یا درس اخلاق!

انگار که اکثر کاندیداها از خودشان برنامه ای نداشتند، بعضی از آن ها که نامردی نکرده و در زمان اندکشان تا آنجایی که توانستند دولت را به باد نقد که چه عرض کنم به تخریب گرفتند!

و چه واضح و روشن بود که از خود برنامه مدون و متقنی ندارند که دست به چنین حربه هایی می زنند.

و چه جالب بود اینکه هر کدام از این ها بر سر منصبی بوده یا هستند و این وعده هایی که الان پشت تریبون می دادند(تریبون که میدان فراخ حرف بود نه عمل!) را فرصت عملی کردن داشته اند اما...

یکی از کاندیداها بود که در عرصه نقد دولت گفت یعنی چه می گویید چوب لای چرخمان می کنند؟!

مگر می شود وقتی آدم قانونی کاری را انجام  می دهد نتواند آن را پیش ببرد؟

آقای م.ب.ق عزیز! یعنی تا به حال بر سر راه شما هیچ مانعی ایجاد نشده است؟!

ببخشیدها ولی این که شک برانگیز است! مگر می شود آدم مسئول باشد یا عقایدش را ابراز کند و مخالفی پیدا نکند!

مگر می شود آدم سرتاپا جاذبه باشد و دافعه نداشته باشد؟!

یعنی شما در عرصه انجام ماموریت هایتان اصلا قانون شکن ندیده اید آن هم از نوع...

ای بابا! چه بگویم که ناگفتنم بهتر است!!!

یکی از دیگر کاندیداهای محترم که استودیو را با کلاس اخلاق اشتباه گرفته بودند و از بایدها و نبایدها می گفتند:

نباید گرانی داشته باشیم، باید امنیت اجتماعی برای مردم تامین شود!

باید کاری کنیم که مردم به دولت اعتماد داشته باشند! باید صداقت داشته باشیم و...

ببخشید آقای ح.د مگر مردم به دولت اعتماد ندارند؟! پس این هم رأی از کجا می آید؟! پس این همه همراهی مردم با دولت چه می شود؟

بی زحمت در درس های اخلاقتان، اخلاقی بحث کنید! عدالت را رعایت کنید!

دولت عرصه عمل است نه درس اخلاق!

قابل توجه کاندیداهای محترم لطفا به جای کلیات ابوالبقاء گفتن، برنامه بدهید و شفاف صحبت کنید.

ادامه دارد...


چهارشنبه 92 خرداد 8 , ساعت 4:0 عصر

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

قالیباف و دوگانه نحوه برخورد با مساله ای به نام بدنه رای رفسنجانی

گروه سیاسی  9دی: محمد باقر قالیباف حداقل 8 سال است که در افکار عمومی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده است. مردم ستاد های فعال وی در سراسر کشور را در طول این سالیان دیده اند که با انحای گوناگون در صددند تا ریل گذاری را به نحوی بچینند که نتیجه انتخابات، نامزد مورد علاقه آنان باشد. 
در این برنامه ریزی ها، مساله ای به نام بدنه رای آقای هاشمی رفسنجانی و جماعت اصلاح طلب نیز بالطبع مطرح بوده است. چنانکه آنچه از میان محتوای فرهنگی و محصولات ستادی آقای قالیباف بیرون آمده این امر بدست می آید که مشاوران وی ،‌ سعی نموده اند تا مساله‌ای مثل«هاشمی» را تدبیر کرده و به وی نحوه برخورد با این مساله را مشاوره دهند.
در این بین حتی برخی نحوه مواجهه آقای قالیباف با فتنه عمیق سال 88 و مواضع ابهام آلود وی در این رابطه را به چشم داشت وی نسبت به بدنه رای اصلاح طلبان مرتبط دانسته و معتقدند رفتارهایی از قالیباف که وی را نزدیک به آقای هاشمی نشان میداد به گونه ای طراحی شده بود تا بدنه رای هاشمی در انتخابات 92 به سوی قالیباف سرازیر شود.
8 سال بدین منوال گذشت. قالیباف خود را دستی از دستان هاشمی معرفی کرد. تا حدی که برخی از سیاسیون نام وی را نیز جزو افرادی قرار دادند که ممکن است هاشمی رفسنجانی در صورت عدم حضور خود در انتخابات 92- که به عقیده ایشان عدم حضور قطعی می‌نمود- از وی حمایت نماید.
این ژست سیاسی اما با ورود شخص هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات 92 از هم پاشید. مشاوران قالیباف دیدند وقتی خود آیت الله! وارد شده که دیگر احتمال جذب آرای وی برای قالیباف میسر نیست. بنابراین قالیباف وارد فاز مقابله با هاشمی رفسنجانی شد تا خود را «آنتی هاشمی» معرفی کند و با ساختن دوگانه هاشمی-قالیباف بتواند آرای منفی هاشمی را جذب کند. قریب یک هفته تمام آنچه که قالیباف در طول 8 سال گذشته از نزدیکی خود با آقای رفسنجانی در افکار عمومی بدنه اصلاحات ساخته بود با حملات قالیباف و سایت‌ها و رسانه‌هایش به هاشمی از هم پاشید. بدنه اصلاح طلب نیز دریافت که قالیباف در صورت ایجاد دوگانه انتخاباتی برای کسب رأی، شمشیر خود را بر روی آیت الله! هم می کشد. 
اما از قضای روزگار، حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات هم با رأی شورای نگهبان منتفی شد. در نتیجه در  اینجا کاندیدایی ماند که 8 سال برای رأی بدنه هاشمی برنامه ریزی کرده بود، با زخمی کردن بدنه رأی هاشمی این برنامه ها را به مدت یک هفته بر باد داد. او چشم به مخالفت ها با هاشمی دوخت و از بد روزگار این مخالفت ها هم با حذف هاشمی، بدنه رایی برایش بوجود نیاورد. 
حال این قالیباف است که بر سر این دوگانه قمارگونه «همراهی یا مواجهه با هاشمی»، هر دو را باخته است. به راستی بهتر نیست به جای آنکه افراد خود را با آمدن یا نیامدن ها هماهنگ کنند، خود را با عقاید واقعی به مردم عرضه نمایند تا مردم هم بر اساس صداقت کاندیداها تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند؟

منبع: هفته نامه 9دی 9day.ir


چهارشنبه 92 خرداد 8 , ساعت 10:11 صبح

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

آقای ح.ر سلام علیکم!

پریشب در برنامه ویژه خبری نگران بیکاری بودید! و مدعی شدید که معزل بیکاری را حل خواهید کرد!

فرمودید باید تولید را رونق داد.

حالا یک سوال!

آیا یک راه حل بیکاری و رونق دادن به تولید استفاده از سرمایه ها نیست؟

کجایند صاحبان سرمایه های خاک خورده؟

نکند شما اصلا آن ها را نمی شناسید و یا کاملا خط مشی تان با آن ها متفاوت است؟!

فرمودید:خرج های بیجای دولت را کم می کنیم!

واقعا از پس رفقایتان و خرج های بیجای شان برمی آیید؟ نکند در تعارف بمانید!!!

از دغدغه هایتان درجهت منزوی نشدن گفتید؛

آیا تعلیق فعالیت های هسته ای ما را منزوی نکرد؟ نکند حافظه تان را به دست فراموشی سپرده اید؟!

فرمودید رفاه کامل ایجاد می کنم. این زشت است که آدم صدقه بگیرد؛

ما کاری می کنیم که همه مردم صدقه بدهند. دولت دست به سمت مردم دراز کند!

پس بی زحمت مراقب باشید دولت هم صدقه خور نشود!

نکند دولت امام زمان سلام الله علیه به دست شما کلید خواهد خورد؟!

آخر ما شنیده ایم که در حکومت حضرت نیازمندی پیدا نمی شود!

آقا پس زودترخلاص کنید قضیه ظهور را. آخر چقدر غیبت؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

یادمان نرفته که شما هم روزی منصبی داشتید؛

مطمئنید زمان دولت رفیق شفیق تان آقای خاتمی نرخ بیکاری نداشتیم؟

یا شاید شما از برنامه و ایده کاملا خالی الذهن بودید و نمی دانستید بیکاری هم معزلی ست برای خودش!

حرف از وجدان زدید؛

پیشنهاد می کنم یک سری به وجدان بزنید.

فرمودید فراجناحی هستم!

پس چگونه است که خودتان را جزاصلاح طلبان معرفی می کنید؟

چگونه است که آقای هاشمی رفسنجانی از شما حمایت می کنند؟

حرف از عدالت علوی زدید؛ پیشنهاد می کنم کمی در مورد صاحب این عدالت بیشتر بدانید

در مورد مقامشان، جایگاهشان در عالم هستی و لزوم اطاعت پذیری از ایشان و نایب شان

جالب است! فرمودیدبازدهی 10سانتریفیوژ تعلیق شد؟ وجدانا مگر بیشتر از 10تا بود؟!

یا سانتریفیوژ بدون بازدهی به چه دردی می خورد؟!

قبلا گفته اید که امریکا کدخدای دنیا است و ما باید با او درتعامل باشیم

به حرف شما دل بدهیم یا تابع آیات قرآن باشیم که فرمودند:

و لن ترضی عنک الیهود و النصاری حتی تتبع ملتهم(بقره/120)

و هرگز یهود و نصارى از تو خشنود نخواهند شد تا آنکه از آیین آنان پیروى کن

سنگ دین به سینه می زدید!

یادمان نرفته که در زمان آقای خاتمی 250نفر از دفتر ایشان حقوق می گرفتند تا در دین شبهه وارد کنند.

و باز یادمان نرفته که حدودا روزی 6شبهه در دولت هم مسلکان تان وارد مملکت می شد

شاید دست گل های خودتان و رفیق شفیق تان آقای خاتمی را یادتان رفته باشد، اما مردم خوب یادشان است...

 

 


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ