سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهاترین تنهایی، همنشین بد است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 87 آذر 14 , ساعت 11:44 عصر

ویژگی های یاران حضرت مهدی علیه السلام:

1.معرفت: اساسی ترین ویژگی یاران امام مهدی علیه السلام، معرفت عمیق نسبت به خداوند متعال است. این معرفت آن چنان استوار است که نه شبهات در آن خللی ایجاد می کند و نه تردیدها و شک ها در حریمش راه می یابد. امیر المومنین علیه السلام می فرماید:« رجال مومنون عرفوا الله حق معرفته و هم انصار المهدی فی آخر الزمان»(1). یاران در آخر الزمان کسانی اند که به خداوند چنان که شایسته است، معرفت دارند.

2.ایمان و عمل صالح: ثمره معرفت به خداوند، ایمان به او و عمل صالح است. بنابراین یاران امام مهدی علیه السلام زندگی مومنانه ای دارند و اخلاق و رفتارشان، شایسته و انسانی است. برای اهمیت این دو ویژگی همین بس که خداوند، وقتی می خواهد کسانی را که در آخرالزمان حکومت عدل جهانی برپا می دارند معرفی کند، ایمان و عمل صالح آنان را مطرح می فرماید:« و عدالله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض...»(2). « خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند وعده می دهد که قطعا آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد...».

3. معرفت امام: ویژگی دیگر یاران امام مهدی علیه السلام، بینش عمیق آنان نسبت به آن حضرت است. امام سجاد علیه السلام در این خصوص فرموده: « القائلین بامامته»(3)؛ «آنان به امامت مهدی (علیه السلام) اعتقاد ]راسخ[ دارند». این معرفت ژرف دو ثمره اساسی دارد: عشق ورزی به ساحت مقدس امام مهدی علیه السلام و اطاعت بی چون و چرای از او (محبت و اطاعت).

(1). منتخب الاثر، ص 611: بحار الانوار، ج 57، ص 229.

(2). سوره مبارکه نور،55.

(3). منتخب الاثر، ص 244؛ بحار الانوار،ج 36، ص 386.

جهت اینکه از طولانی شدن مطلب جلوگیری کرده باشم به همین مقدار بسنده می کنم تا خودمون را محک بزنیم که چقدر آمادگی یاری آن فرستاده خداوند بر روی زمین را داریم. ادامه مطلب إن شاء الله باشه برای بعد... . یا علی

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ