سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! از نادانی ام به تو عذر می آورم و ازسوء رفتارم از تو طلب بخشش دارم . [امام سجاد علیه السلام]
 
چهارشنبه 92 خرداد 8 , ساعت 4:0 عصر

به نام آفریدگار مهر

آقا اجازه!

قالیباف و دوگانه نحوه برخورد با مساله ای به نام بدنه رای رفسنجانی

گروه سیاسی  9دی: محمد باقر قالیباف حداقل 8 سال است که در افکار عمومی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی کرده است. مردم ستاد های فعال وی در سراسر کشور را در طول این سالیان دیده اند که با انحای گوناگون در صددند تا ریل گذاری را به نحوی بچینند که نتیجه انتخابات، نامزد مورد علاقه آنان باشد. 
در این برنامه ریزی ها، مساله ای به نام بدنه رای آقای هاشمی رفسنجانی و جماعت اصلاح طلب نیز بالطبع مطرح بوده است. چنانکه آنچه از میان محتوای فرهنگی و محصولات ستادی آقای قالیباف بیرون آمده این امر بدست می آید که مشاوران وی ،‌ سعی نموده اند تا مساله‌ای مثل«هاشمی» را تدبیر کرده و به وی نحوه برخورد با این مساله را مشاوره دهند.
در این بین حتی برخی نحوه مواجهه آقای قالیباف با فتنه عمیق سال 88 و مواضع ابهام آلود وی در این رابطه را به چشم داشت وی نسبت به بدنه رای اصلاح طلبان مرتبط دانسته و معتقدند رفتارهایی از قالیباف که وی را نزدیک به آقای هاشمی نشان میداد به گونه ای طراحی شده بود تا بدنه رای هاشمی در انتخابات 92 به سوی قالیباف سرازیر شود.
8 سال بدین منوال گذشت. قالیباف خود را دستی از دستان هاشمی معرفی کرد. تا حدی که برخی از سیاسیون نام وی را نیز جزو افرادی قرار دادند که ممکن است هاشمی رفسنجانی در صورت عدم حضور خود در انتخابات 92- که به عقیده ایشان عدم حضور قطعی می‌نمود- از وی حمایت نماید.
این ژست سیاسی اما با ورود شخص هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات 92 از هم پاشید. مشاوران قالیباف دیدند وقتی خود آیت الله! وارد شده که دیگر احتمال جذب آرای وی برای قالیباف میسر نیست. بنابراین قالیباف وارد فاز مقابله با هاشمی رفسنجانی شد تا خود را «آنتی هاشمی» معرفی کند و با ساختن دوگانه هاشمی-قالیباف بتواند آرای منفی هاشمی را جذب کند. قریب یک هفته تمام آنچه که قالیباف در طول 8 سال گذشته از نزدیکی خود با آقای رفسنجانی در افکار عمومی بدنه اصلاحات ساخته بود با حملات قالیباف و سایت‌ها و رسانه‌هایش به هاشمی از هم پاشید. بدنه اصلاح طلب نیز دریافت که قالیباف در صورت ایجاد دوگانه انتخاباتی برای کسب رأی، شمشیر خود را بر روی آیت الله! هم می کشد. 
اما از قضای روزگار، حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات هم با رأی شورای نگهبان منتفی شد. در نتیجه در  اینجا کاندیدایی ماند که 8 سال برای رأی بدنه هاشمی برنامه ریزی کرده بود، با زخمی کردن بدنه رأی هاشمی این برنامه ها را به مدت یک هفته بر باد داد. او چشم به مخالفت ها با هاشمی دوخت و از بد روزگار این مخالفت ها هم با حذف هاشمی، بدنه رایی برایش بوجود نیاورد. 
حال این قالیباف است که بر سر این دوگانه قمارگونه «همراهی یا مواجهه با هاشمی»، هر دو را باخته است. به راستی بهتر نیست به جای آنکه افراد خود را با آمدن یا نیامدن ها هماهنگ کنند، خود را با عقاید واقعی به مردم عرضه نمایند تا مردم هم بر اساس صداقت کاندیداها تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند؟

منبع: هفته نامه 9دی 9day.ir



لیست کل یادداشت های این وبلاگ